phone
לפרטים חייגו:
03-6081911
  • לתיאום פגישה עם יוסי וקס והצוות
    ולעלות על נתיב להצלחה
    השאירו פרטים בטופס

מרפסת הניהול

לכאורה, מנהל עסק צריך להיות במרכז העניינים כדי שיוכל לשלוט בעסק. למעשה, בעסק מצליח, המנהל יושב על "מרפסת" וצופה על המתרחש. כך הוא יכול לתכנן את מהלכיו קדימה, בזמן שהעסק עובד בשבילו
התחושה הראשונית של כל מנהל או בעלים של עסק, היא ברורה  "אני צריך להיות במרכז העניינים ולשלוט על הכול". מתברר, שהמנהל צריך לשאוף להיות זמן רב יותר דווקא בעמדה אחרת, מחוץ למעגל, הצופה על המתרחש. זו "מרפסת הניהול" שלו. נכון, בתחילת הדרך הוא יהיה רוב הזמן בתוך המעגל, אך ככל שהעסק גדל ונוספים לו עוד עובדים, הוא כבר לא צריך לתפעל אותו בעצמו. העסק עובד בשבילו והוא צריך לשבת יותר ויותר ב"מרפסת הניהול", כל מקום שמספק לו את יכולת השליטה הרצופה ואשר ממנו הוא יכול להגיח מדי פעם כדי לפתור בעיות בעסק.
אתגר הניהול
ניהול מוצלח מתחיל ונגמר בהקפדה על ארבעה מרכיבים, השלובים זה בזה בצורה הדוקה: האסטרטגיה, התכנון, השליטה והבקרה – וחוזר חלילה. במילים אחרות, תפקידו של המנהל בעסק הוא: לגבש חזון ורעיונות, להיות יצירתי וליזום פעילויות (אסטרטגיה), לתכנן, לקבוע מדיניות ולקבוע יעדים (תכנון), לתת הוראות, לווסת את הפעילות ולוודא ביצוע (שליטה), להסיק מסקנות ולהפיק לקחים (בקרה). הלקחים הם כבר חלק מהיוזמה הבאה, וכן הלאה.
בעסק קטן, המנהל עושה את הדברים באופן אישי; כשהעסק גדל, הוא צריך לדאוג לשתף את עובדיו בתהליך הניהול. חשוב לזכור, שאם הוא יהיה המחליף (ה"פקק") של עובד או מנהל זוטר- לא יישאר לו זמן לבקר ב"מרפסת הניהול".
אין זה אומר שלא רואים את המנהל בעסק, אלא שביקורים אלה נועדו לבקרה ולפיקוח בלבד".
*יוסי וקס, מנכ"ל חברת נתיב ניהול, יעוץ ופיתוח עסקים בע"מ, מומחה ובעל ניסיון של 20 שנה בתקשורת עם הבנקים, גיוס אשראי,  יעוץ וליווי בתחום הפיננסי והפיתוח העסקי, סגן נשיא לשכת היועצים העסקיים.