phone
לפרטים חייגו:
03-6081911
  • לתיאום פגישה עם יוסי וקס והצוות
    ולעלות על נתיב להצלחה
    השאירו פרטים בטופס

תהליך גיוס כספים לחברות

לא פעם מיזם יקום וייפול על השגת מימון. לא משנה עד כמה רעיון עסקי הנו אידאלי, כאשר אין המימון הרצוי לא ניתן לצאת לדרך, לא ניתן לקדם רעיונות, לא ניתן לפתח את העסק אל עבר ההצלחה העסקית. על כן כאשר מגיע הרגע בו יש להשיג גיוס כספים לחברות, חשוב מאוד לדעת כיצד ניגשים לתהליך, כי לעיתים הצלחת העסק תלויה בכך וזהו נתון שיש להיות מודעים אליו ולהתייחס אליו בכובד ראש ועל כן לעיתים שווה להיעזר בחברות שמתמחות בכך.
בירור מקדים
לקראת גיוס כספים לחברות יש צורך לברר האם יש קרן שעשויה לתמוך בדיוק בסוג הפרויקט המדובר, יש צורך להבין לעומק את הפוטנציאל העסקי, (כיוון שהוא עשוי להשפיע ישירות על שיתוף הפעולה מצד גופי ההשקעה השונים), יש להבין באיזה שלב נמצא העסק ובהתאם לכך להבין כמה אחוזים מהפרויקט יש להשקיע, (בהנחה וזוהי אופציה), יש להבין מהו סכום ההשקעה הדרוש וכמובן שיש צורך להבין מהי האופציה הטובה ביותר ואף חשוב יותר כיצד ניתן לגשת למשימת השגת המימון.
שלב הפרזנטציה
לעיתים עסקים מוצאים את אופציית המימון הטובה ביותר, אך אז הם לא יודעים כיצד ניתן לגשת ולהציג את העסק ועל כן מחוסר ניסיון הם פשוט מאבדים את ההזדמנות. על כן טוב לחכות רגע ולא למהר להגיש בקשת מימון, אלא יש לעשות שיעורי בית לגבי האופן הנכון ביותר להציג את העסק.
איתור מקורות מימון
מקורות מימון ניתן להשיג ממגוון מקורות שונים. ניתן להשיג אצל הבנקים ואצל מגוון חברות חוץ בנקאיות שונות, כמובן שיש לברר לעומק מיהי האופציה העדיפה ביותר וזאת כיוון שכל מקור גיוס כספים לחברות עשוי להציע תנאים שונים, ולעיתים הבדלים מינוריים עשויים להיות קריטיים עבור הצלחת העסק, אם כי מדובר על תזמון, נזילות, תנאי ההחזר וגובה המימון. אם נסכם נאמר שלקראת השגת המימון הרצוי יש להכין תוכנית עבודה מסודרת, להציג כהלכה את הרעיון, לדעת כמה מבקשים להשיג, כיצד משיגים את הסכום הרצוי במידי וכמובן לנתח מהי ההזדמנות הטובה ביותר.
*יוסי וקס, מנכ"ל חברת נתיב ניהול, יעוץ ופיתוח עסקים בע"מ, מומחה ובעל ניסיון של 20 שנה בתקשורת עם הבנקים, גיוס אשראי,  יעוץ וליווי בתחום הפיננסי והפיתוח העסקי, סגן נשיא לשכת היועצים העסקיים.